Etykietowanie – rodzaje etykiet

post details top
22 Lis 2015
post details top
Etykietowanie – rodzaje etykiet

Etykieta nazywa się wyrób foliowy lub papierowy, który jest przymocowywany do produktu, aby pomóc w jego identyfikacji czy określeniu zawartości. Obecnie etykiety również są elementem strategii marketingowych i mają za zadanie reklamować dany produkt. Różnią się wobec tego kształtami, kolorami, a także techniką druku i materiałem, z którego je wykonano. Poniżej zebraliśmy informacje na temat najczęściej stosowanych etykiet.

Etykiety na mokro

Są to najstarsze etykiety, które nazywane są także tradycyjnymi, są one stosowane na klej, obecnie już rzadko stosowane.

Etykiety samoprzylepne

Alternatywa dla etykiet na mokro. Są drukowane na specjalnych papierach samoprzylepnych albo na foliach. Dzięki temu, że podłoże jest klejące, można od razu umieścić je na przedmiocie, co znacznie przyspiesza etykietowanie – dzisiaj to właśnie tego rodzaju etykiety są najpopularniejsze.

Etykiety IML (in-mould label) 

W tym przypadku zastosowano podłoże z tworzywa sztucznego – tego samego, z którego wykonane jest opakowanie. Etykieta jest wtedy zatapiana w opakowaniu już podczas jego produkcji. Technika ta stosowana jest najczęściej w przypadku opakowań spożywczych.

Etykiety SSL (Shrink Sleeve Labels) lub SSE (Shrink-Sleeve-Etiketten)

Są to nowoczesne etykiety, które produkowane są na podłożu z tworzywa. Mają one postać kurczliwego rękawa, który nakłada się na opakowanie, a potem obcina i obkurcza z udziałem wysokiej temperatury, dlatego też przylega ona dokładnie do opakowania. Etykiety te stosowane są często dla produktów o nieregularnych kształtach, na przykład butelek. Dodatkowo mogą pełnić funkcję plomby zabezpieczającej.

Etykiety owijkowe

Stosowane do powierzchni okrągłych, na przykład rur czy kabli.etykietowanie7

Etykiety wielostronicowe

Są one stosowane w przypadku dużej ilości tekstu do umieszczenia na małym produkcie. Mają formę etykiet samoprzylepnych.

Etykiety reaktywne

Nowoczesne etykiety, które posiadają zdolność reakcji w przypadku konkretnego otoczenia produktu lub też na zmiany samego produktu. Stosowane głównie w przypadku opakowań spożywczych, w przypadku których pokazują, czy dany produkt był przechowywany prawidłowo.

 

Więcej szczegółów znajdziesz w dziale Co-packing

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *